Juny 2018 #53
Assessor

Com preparar un habitatge per a les visites de possibles compradors

En el moment de realitzar les visites es recomana organitzar els espais, emfatitzar els atributs de l’habitatge i, sobretot, netejar. L’objectiu és que els clients que visitin la casa se’n duguin una bona impressió i reafirmin el seu desig de comprar-la.

Un habitatge impecable, amb una correcta disposició del mobiliari i ben il·luminat contribuirà a fer que es percebi de manera positiva per part dels possibles compradors. Destacar els seus punts forts en les fotos i reforçar-los en la visita també influirà favorablement en la percepció del comprador. És important que el client no es desanimi durant la visita, sinó que els atributs de l’habitatge coincideixin amb les seves expectatives o fins i tot les superin. La finalitat és que el client s’enamori de l’habitatge i decideixi comprar-lo.

Netejar
La cuina i els banys són susceptibles de rebre anàlisis exhaustives en les visites i han de mostrar-se impecables. Cal procurar que els fogons, piques i prestatgeries estiguin sempre nets i els tèxtils en bon estat perquè no transmetin una imatge de deixadesa o brutícia als espais.

D’altra banda, es recomana ventilar la casa abans de les visites perquè no es respiri un ambient massa carregat. Es pot optar per perfumar els espais amb fragàncies neutres i agradables i fins i tot disposar flors aromàtiques que aportaran alegria als espais.

Ordenar
El primer contacte d’un client amb l’habitatge és el rebedor, per tant, aquest espai ha d’estar sempre ordenat. El mobiliari d’aquesta zona i de la resta de la casa s’ha de distribuir de forma estratègica perquè no entorpeixi el pas durant la visita.

No podem oblidar l’interior dels armaris. Els clients que visiten l’habitatge poden revisar les zones d’emmagatzematge per això convé tenir-les ben organitzades. Això inclou la disposició dels aliments en el rebost, els productes d’higiene personal del bany o els utensilis de cuina.

Finalment, en els dormitoris és important que els llits estiguin sempre fets i els objectes més personals retirats de les tauletes de nit.

Il·luminar
Una correcta il·luminació ajuda que l’habitatge es percebi més ampli. Si algun espai no rep llum natural convé reforçar-ho amb llampades. La llum, com el mobiliari, també pot utilitzar-se de forma estratègica per potenciar un racó o un aspecte de la casa que ens interessi destacar.

Despersonalitzar
Per aconseguir que el client que visita l’habitatge s’imagini com seria la seva vida en ella es recomana crear espais neutres i retirar objectes personals com fotos, records de viatges, objectes de col·lecció, etc.

Arreglar
Abans que es comencin a realitzar les visites s’ha d’haver reparat qualsevol avaria o desperfecte que tingui la casa, encara que no estigui a la vista: armaris que tanquin correctament, aixetes que no degotin, finestres amb bons tancaments, etc.

Ressaltar
Si la casa disposa d’atributs especials que poden influir en la decisió de compra del client convé destacar-los durant les visites. Per exemple, si l’habitatge compta amb un balcó o terrassa és convenient que estigui perfectament ordenat i amb una decoració simple però atractiva.

Notícies relacionades

Quins passos has de seguir abans de posar la teva casa en venda

Com preparar un habitatge per a la seva comercialització

Consells per preparar l’habitatge per la sessió de fotos

<< tornar